Projekt Hrvatskog matematičkog društva „Večer matematike“ proveden je, uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, nakladnika „Element“ i „Alfa“, softverske tvrtke „Visage Technologies“ i elektroničke kompanije „Xylon“, i u Željezničkoj tehničkoj školi Moravice u prosincu 2025.
Cilj interaktivnih radionica je popularizacija matematike, te razvijanje intelektualne radoznalosti, kritičkog promišljanja i odnosa pozitivne ovisnosti učenika.
Odrađeni su sljedeći projektni zadaci:
• Brojevi, njihova simbolika i primjena (sumeranske i babilonske glinene pločice, egipatski papirus, Pitagorejska škola, srednjovjekovni filozofi, Gaussovo zbrajanje, renesansa, 19. i 20. st.), uz poveznicu aritmetičko – geometrijskih svojstava brojeva i harmoničnih odnosa s mikro i makro kozmosom . . .
• Učenice 4. A razreda (Leona Blašković, Lana Crepulja i Angelina Latas) su od 11. mjeseca pripremale prezentaciju projektnog zadatka „Brojevni sustavi“. Istraživale su različite brojevne sustave kroz povijest, način zapisivanja brojeva, te postupak i pravila računanja (drevni Egipat, stari Grci, glagoljski brojevi). Učenice su stečeno znanje prenijele učenicima 1. S razreda kroz radionicu. Bilo je neuobičajeno i zanimljivo, a svi bi rado ponovili nešto slično.
• Pravokutni koordinatni sustav u ravnini (točke pridružene određenim racionalnim i iracionalnim brojevima, spirala drugih korijena; kartografske projekcije, te nebeski koordinatni sustavi) . . .
• Linearna funkcija i njen graf (planinarski uspon na Risnjak s istočne i zapadne strane – planinarska karta Nacionalnog parka „Risnjak“; goransko narodno graditeljstvo – tlocrt prvog kata seoske kuće u dolini Leska, kao i poprečni presjek kuće) . . .
Simulaciju zimskog uspona na Risnjak izveli su učenici 3. E razreda (u učionici u školskom potkrovlju), uz objašnjenje odgovarajućih fizikalnih koncepata, ali i biološke poveznice s brojem pi.
• Matematičko natjecanje provedeno je s učenicima 1. A, 2. A i 2. E razreda rješavanjem pub kviza. Najbolja je bila ekipa „Vasolinci“ (učenice 1. A razreda). Drugo i treće mjesto osvojile su ekipe „4 mozga“ i „Štrumfovi“ (2. A razred). Nakon dodjele simboličnih nagrada i zahvalnica, uslijedilo je međusobno druženje uz kekse i sokove.
Aktivnostima je bilo obuhvaćeno 70 – ak učenika 1.,2., 3. i 4. razreda programa ekonomija, elektrotehnika i strojarstvo, uz voditeljice Doroteu Šlat, prof., i Željku Vrcelj, prof., a prema smjernicama i preporukama Hrvatskog matematičkog društva.
Online predavanja “Trebamo li učiti matematiku u vrijeme umjetne inteligencije?“ profesorice Blaženke Divjak (FOI, Varaždin), te „Dugo neriješeno, nedavno riješeno – problem „einstein“ (koji nije Einsteinov)“ o popločavanju ravnine uz primjenu u umjetnosti, profesorice Franke Miriam Brückler (PMF, Zagreb) također su pobudila zanimanje učenika i nastavnika.
